مدیریت پسماند در مازندران دغدغه است/بررسی تلفات پرندگان

مدیریت پسماند در مازندران دغدغه است/بررسی تلفات پرندگان

به گزارش مازند وز به نقل از خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران پسماند را از جمله دغدغه‌های استان بیان کرد و گفت: وضعیت زباله در عمارت و ساحل محمودآباد فاجعه آمیز است و اگر زباله عمارت سقوط کند، چالش بزرگی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به مشکل زباله در ساری تصریح کرد: زباله ساری قبلاً در ورودی شهر دپو می‌شد و اکنون برای تکمیل نیروگاه زباله سوز آن برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه اولین زباله سوز در نوشهر افتتاح می‌شود، به تشکیل سازمان پسماند اشاره کرد و گفت: این سازمان دارای ردیف اعتباری مناسب شده است و قرار است از محل تولید کالاهای آلاینده عوارضی برای آن درنظر گرفته شود.

استاندار مازندران با پروژه ماهفروجک اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌های ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای تکمیل پروژه ماهفروجک رایزنی‌هایی با وزیر صورت گرفته است.

حسین زادگان، با اشاره به راه اندازی سی تی آنژیو در استان گفت: سرمایه گذاری در این حوزه بالا است و با حمایت بخش خصوصی این طرح در استان اجرایی شده است و باید از سرمایه گذار حمایت کرد.

ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی

وی یکی از کارهای صورت گرفته در استان را ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی برشمرد و گفت: متأسفانه در مازندران تجربه و تمرین کارهای جمعی را نداریم و تعاونی‌ها نیز چندان توفیق نداشته اند.

حسین زادگان با اشاره به وجود کارآفرینان موفق در استان گفت: سعی کردیم با شناسایی و جمع کردن این کار سعی داریم که هلدینگ ثروت آفرینی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به هلدینگ ثروت آفرینی را با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین از هلدینگ هایی مانند شستا و بانک‌ها نیز برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام ۱۵۶ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در استان سرمایه گذاری کرده است، گفت: نساجی مازندران با حمایت این ستاد در حال احیا است.

تشکیل سمن در ۳۷۹ روستا / ‏‬ تلفات پرندگان میانکاله در حال بررسی است

وی طرح هر روستا یک سمن در استان استارت زده شد گفت: برای رویکرد مردم محوری و اجتماع محوری باید نهادسازی در استان صورت گیرد و تاکنون در ۳۷۹ روستا سمن‌های تخصصی و روستایی شده است.

وی درباره تلف شدن پرندگان در میانکاله نیز گفت: برای حفظ و احیای میانکاله باید برنامه ریزی منسجم صورت گیرد و جلساتی با معاونت رئیس جمهوری نیز گذاشته شده است.

حسین زادگان گفت: راه‌های مختلف برای افزایش سهم آب میانکاله بررسی شده و در این راستا، کارگروهی به دستور جهانگیری معاون رئیس جمهور تشکیل شده و راه‌های مانند انتقال آب از دریا و غیره مطرح شده است.

وی گفت: بحث عامل انسانی در تلفات پرندگان در دست بررسی و نتایج اولیه ناشی از مسمومیت براثر بیماری بوتولیسم دارد.

حسین زادگان با اظهار اینکه هنوز لیست و نتایج نهایی تأیید صلاحیت داوطلبان اعلام نشده است، گفت: طبق اطلاعات چند چهره شاخص در حوزه‌های انتخابیه تأیید صلاحیت شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha